vrijdag 26 april 2013

Abrams spreekt over episode VII




Nu het werk aan de film: Star Trek Into Darkness bijna af is, wordt het tijd dat Abrams meer werk gaat verrichten aan zijn nieuwe project Star Wars episode VII! J.J. Abrams werd benaderd door Playboy voor een intervieuw over Star Wars VII en de toekomst van Star Trek. Hieronder laten we een vertaald deel zien van dat intervieuw (alleen het deel over Episode VII). Dit is een van de eerste keren dat Abrams zo uitgebreid spreekt over Episode VII.
Ik probeer een project te benaderen vanuit wat het vraagt. Wat moet het zijn? Wat eist het op? Bij Star Wars moet je rekening houden met wat eraan vooraf ging, wat werkte, wat niet. Er zijn verhalen die je waarschuwen voor alles wat al een geschiedenis heeft – dingen waar je naar kijkt en waarvan je denkt, ik wil dit of dat vermijden en meer daarvan doen. Maar zelfs dat voelt als een verkeerde aanpak. Zo werk ik niet. Voor mij ligt de sleutel tot een project in het scenario; dat vertelt je wat de film wil zijn.” ”Het voordeel hier is dat we George Lucas nog hebben om vragen aan te stellen en feedback van te krijgen. Ik zal daar zeker gebruik van maken. Met Star Trek was dat moeilijker omdat ik geen Star Trek fan was; ik had niet hetzelfde gevoel erbij, en geen Gene Roddenberry om naartoe te gaan.”
Bron: Filmtotaal.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten