woensdag 20 augustus 2014

Rian Johnson over Star Wars VII



Zoals al eerder gemeld zal de huidige Star Wars regisseur, J.J. Abrams, niet de vervolgdelen regisseren. Rian Johnson zal het schrijven van het script en het regisseren van Star Wars VIII op zich nemen en misschien ook van Episode IX. Om dit zo goed mogelijk te laten verlopen heeft hij een bezoekje gebracht aan de Pinewood Studio's. Hierover sprak hij in Girls In Hoodies. Hij ging onder meer in op de discussie van fans over het gebruik van CGI of realiteit.

"Het bezoeken van een set waar jijzelf niet werkt maakt me eigenlijk een beetje oncomfortabel. En dat komt niet door de mensen daar, absoluut niet, maar als je er geen werk hebt om te verrichten dan is het een vreemde plek om te zijn." Vervolgens zei hij over de omgeving: "Ze hebben zoveel stoffelijke gebouwen gecreëerd voor dit deel, het is onwijs gaaf. Ze doen het helemaal goed."

"Ik denk dat vele filmmakers een kritische massa willen benaderen door middel van CGI gemaakte actiescènes, waardoor je naar een specifieke soort actiefilm leunt. Realisme vliegt vervolgens de deur uit en alles wordt ontzettend groot in korte tijd. Ik zal wel als een humeurige oude vent klinken. Ik vraag me alleen af... Kinderen groeien nu met die films op en daar houden ze van. Ik weet niet of het met generaties te maken heeft."

Het lijkt er dus op dat we een mengeling gaan krijgen van CGI en realiteit in de komende drie films. Zo krijgen ze een betere kwaliteit dan de eerste drie films en een realistischere kwaliteit van Episode I t/m III.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten