donderdag 17 december 2015

The Force Awakens Première (zonder spoilers)

Fans poseren bij BB-8 tijdens première datum The Force Awakens

Het kun jullie onmogelijk ontgaan zijn, gister was de première van The Force Awakens in Nederland. Wij waren er bij en reisde af naar Amsterdam om de film en de sfeer te beleven.

De nacht voor dat de film in première ging, moeten we eerlijk toegeven, waren we zelfs een beetje zenuwachtig. Hier hebben we de afgelopen twee en een half jaar naar toe geleefd, en dan is het eindelijk zo ver. In de trein onderweg naar Amsterdam kwamen we veel mede fans tegen, ook op weg naar de première dag. Ook toen we voor de film nog even wat gingen eten in de nabij gelegen Burger King, leek iedereen het alleen maar te hebben over Star Wars.

Pathé heeft het geweldig gedaan, in de hal stond een mooie stand van BB-8 en er liepen enkele cosplayers rond. Daarbij werden er vlak voor de film nog Star Wars prijzen weg gegeven. (gemaakte foto's kunt u met uw nummertje per mail opvragen) De sfeer zat er goed in, alle fans waren kwamen weer samen.

Als dan de muziek begint te spelen en de tekst over het scherm begint te rollen, dan staat het kippenvel op de huid. Ongelooflijk! Disney heeft het voor elkaar, ze hebben een goede nieuwe film neergezet die een aanloop maakt naar meer. De beelden zijn prachtig, oude bekende keren terug, de oude Star Wars humor is goed verwerkt in de film en tot slot heeft de film een aantal prachtige verassingen voor je in petto. Naar onze mening is The Force Awakens niet de beste film in de huidige reeks, maar dat kan alleen maar worden versterkt door de volgende delen. Ondanks dat het niet de beste film is, waren wij erg tevreden en is hij voor fans zeker de moeite waard om te kijken. Ook na de voorstelling hoorde we veel tevreden fans. Dus jullie hoeven niet bang te zijn voor het 'verdisneyen' van Star Wars. Het is een prima film met prachtige beelden, dat vraagt naar meer. 

Een nieuw tijdperk is begonnen, en wij zitten er midden in!

4 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is inderdaad niet de beste film uit de reeks, maar OMG! Wat heb ik zin in het volgende deel! Ik was wel een klein beetje bang voor een teleurstelling, want ja dat waten de vorige 3 delen toch wel een beetje (Hoewel ik me daar ook wel mee vermaakt heb xD) Zeer tevreden en voor deze film ga ik zeker nog wel een paar keer naar de bioscoop. En dan in IMAX!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is inderdaad niet de beste film uit de reeks, maar OMG! Wat heb ik zin in het volgende deel! Ik was wel een klein beetje bang voor een teleurstelling, want ja dat waten de vorige 3 delen toch wel een beetje (Hoewel ik me daar ook wel mee vermaakt heb xD) Zeer tevreden en voor deze film ga ik zeker nog wel een paar keer naar de bioscoop. En dan in IMAX!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De beste ging het toch nooit worden, daar zijn de originelen te iconisch voor.
    ...Maar beter dan Jedi zou hij best wel eens kunnen zijn, en dat is meer dan ik van tevoren had durven hopen!

    BeantwoordenVerwijderen