dinsdag 1 november 2016

Star Wars school in Woerden voor toekomstige Jedi



Heerlijk, een stukje Star Wars nieuws uit eigen land. Helaas gebeurd het niet vaak dat we nieuws kunnen rapporteren uit Nederland, maar vandaag een keertje wel. Er is in Woerden namelijk een Star Wars school geopend, voor alle jonge Jedi in opleiding.

Jedi Meester Jan Blokland-Mertens zette zelf het lesprogramma van de padawans in elkaar. "Van kinds af aan was ik al fan. Het had mij heel gaaf geleken om deze dingen zelf te leren toen ik jonger was. Nu draai ik de rollen om en geef ik zelf les."

Hoewel een groot deel van de training bestaat uit oefenen met het lichtzwaard zit er ook een stukje theorie bij. Meester Jan vind het namelijk ook belangrijk om de kinderen wat bij te brengen over bijvoorbeeld goed en kwaad. De kinderen zijn zelf liever bezig met de 'actie', maar ach wie kan ze dat kwalijk nemen?

Op 10 oktober werd er al een proefles gehouden in de sporthal in de Oeralstraat. Inmiddels zijn er ook reguliere lessen beschikbaar bij een 8 weken durende opleiding tot Jedi.

Wil je meer informatie of wil je zelf ook Jedi worden?Mail dan naar jedi.opleiding@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten