woensdag 23 mei 2018

Solo: A Star Wars Story Review (spoiler vrij)

Afbeeldingsresultaat voor solo a star wars story

Vandaag was het eindelijk zo ver, we hebben er even op moeten wachten maar Solo: A Star Wars Story draait in de bioscoop! Natuurlijk waren wij er vandaag bij op de première dag, net als vele andere fans die massaal in Star Wars shirts of kostuum kwamen om een nieuwe film hun favoriete reeks in ontvangst te nemen. Hierbij hebben we voor jullie een review klaar staan, zonder spoilers.

Het is heerlijk dat de film begint op een vertrouwde manier, maar al snel wordt dat vertrouwde beeld kort onderbroken door een, naar onzer mening, wat klungelig geconstrueerd logo. Maar dat mag de pret niet te veel drukken want de actie gaat vrijwel meteen van start.

Na een enkele, zeer teleurstellende scene gaat het verhaal dan echt van start. De actie is tot dan toe nog niet één keer echt onderbroken, en zo blijft de hele film. Maar ondanks dat deze film een typische actie film is blijft het daar niet bij. Het is bovenal een verhaal over vriendschap, verraad en liefde. Dit alles ontwikkeld zich op een prachtige manier met een aantal zeer bijzondere verassingen en vooral prachtige referenties naar de rest van het ons bekende Star Wars Universum.

Misschien zijn we een beetje bevooroordeeld, omdat we een trailer zagen vooraf, maar deze Star Wars film heeft het een en ander weg van een Mission Impossible film maar dan met de bovengenoemde aspecten en in een Star Wars setting.

Ontbreekt in Solo dan de Star Wars sfeer? Misschien toch wel een beetje. Maar ondanks dat stelt de film zeker niet teleur. We denken dat Disney zich wat te veel zorgen heeft gemaakt. Solo weet waarschijnlijk de meeste fans te boeien en te amuseren maar zal niet in de lijst met 'top-films' verschijnen denken we. Goed genoeg dus, maar niet per se fantastisch.

Maar is de film het kijken dan waard? Dat is het zeker! Het verhaal zit veel beter in elkaar dan de vorige films, is veel vlotter en geeft een geweldig kijkje in de wereld die we dachten te kennen, maar waar veel meer achter zit. Daarbij is het verhaal niet zo voorspelbaar als sommige mensen zouden denken.

En dan komt het, dé verassing sinds misschien wel 'I am your father'. De verassing die Howard in het einde van de film heeft verwerkt is waarschijnlijk wel het laatste wat je verwacht in deze film en roept vragen en ongeloof op. Bij de onthulling van deze verassing kon je sommige bezoekers hun adem horen stokken en uiteindelijk leidde dit naar het einde, dat met applaus werd begeleid.

Kort om, een spannende, gezellige film die je op het puntje van je stoel houd en vol verassingen zit, maar tegelijk misschien ook een beetje Star Wars feeling mist. Moet je gaan? Zeer zeker, je mag hem niet missen!

Geen opmerkingen: